Spar Petten vraagt begrip van klanten

PETTEN – De Spar in Petten vraagt begrip van haar klanten voor de Oekraïnse medewerkers die sinds enige tijd bij de supermarkt werken. 

“Wij krijgen signalen van mensen die het lastig vinden dat wij medewerkers in dienst hebben die geen Nederlands spreken”, schrijft Susanne Moonen van de Spar op Facebook. 

Volgens Moonen is het echter ontzettend lastig om genoeg medewerkers te werven om het bedrijf draaiende te houden met ruime openingstijden. De medewerkers uit Oekraïne zorgen ervoor dat de winkel open kan blijven. 

“Wij zijn ontzettend blij en trots op onze nieuwe medewerkers uit Oekraïne”, meldt Moonen, die erbij vertelt dat dankzij die nieuwe krachten de openingstijden zelfs konden worden verruimd. 

“Het vraagt wel een beetje aanpassingsvermogen van onze klanten”, vervolgt Moonen. Op Facebook krijgt hij veel bijval. “Het zijn kanjers” en “Ze zijn allemaal erg vriendelijk”, reageren de bezoekers.

Ed van Oerle is hoofdredacteur en algemeen manager van Noordkop Centraal. Iets delen? Mail naar redactie@noordkopcentraal.nl.



Reageer op dit artikel
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef hier jouw reactie: