Wens4U benieuwd naar afhandeling Fixi

SCHAGEN – Naar aanleiding van verschillende meldingen van inwoners van de gemeente Schagen over onder andere de tijdsduur van de afhandeling van Fiximeldingen heeft Wens4U vragen gesteld aan het college. 

Volgens de partij geven inwoners ook aan dat ze na een Fiximelding een ontvangstbevestiging krijgen, waarna er verder in sommige gevallen maandenlang niets gebeurt en de melding onopgelost blijft. Als inwoners hierover contact opnemen met de gemeente worden ze doorverwezen naar Fixi.

Wens4U is benieuwd of het college op de hoogte is van de problemen. Ook wil de partij weten of de gemeente inzicht heeft in het percentage meldingen dat binnen een acceptabele termijn wordt opgelost.

 

 

 

Avatar foto
Kees Bakker is fulltime verslaggever/redacteur bij Noordkop Centraal. Iets delen met Kees? Stuur een mail naar kees.bakker@noordkopcentraal.nl



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):
12 antwoorden
  1. J
    J zegt:

    Het enige wat Fixi doet is het afmelden van de melding op de website zonder dat er werkelijk iets gebeurt.

    • Nicolas
      Nicolas zegt:

      Een fiximelding gedaan over het ellendige wegdek v.d. Zuiderweg ter hoogte van de Veldwachter, geen reactie. Zelf geluidsmetingen gedaan om 7 uur in de ochtend, uitschieters tot 76 decibel, weten de toekomstige bewoners van de Veldwachter dit? Zijn die belazerd door onze gemeente?

  2. Arthur
    Arthur zegt:

    Net als vele plannen en afdelingen heel amateuristisch.

    En afschuiven naar derde partijen is wel heel makkelijk.
    Wij betalen belasting (en veel ook) maar service en een concreet snelle aanpak word door de gemeente niet geboden.

    Van Kampen is te druk met andere dingen. Organiseren kan ze wel maar zeker niet intern. Dat is wel gebleken.

  3. Natuurlijk Schagen
    Natuurlijk Schagen zegt:

    Het ergste vind ik dat als je een melding via fixi doet de gemeente zelfs zonder zichtbare uitvoering deze gelijk op afgehandeld te zetten.
    Ook komt het voor dat het betreffende werk niet voor de gemeente is maar voor bv. Provincie, particulier, waterschap, of hvc is. Dan word je verzocht alsnog zelf een melding te doen bij die organisatie.
    Het resulteerd dat je dan geen fixi meldingen meer gaat doen. De gemeente zoekt het dan maar uit tegen veel hogere kosten.

    • Natuurlijk Schagen
      Natuurlijk Schagen zegt:

      In de fixi melding 1390952 die op 16-4-2022 is gemeld. De gemeente Schagen heeft deze op afgehandeld gezet. Zelfs vandaag moet de uitvoering nog steeds plaatsvinden. Ik zag dat op een avond een fietser kwam te vallen omdat ze zich vast reed in de rooster van het ongelukkig gelegen putje. Deze put zit op de hoek vanaf de Tin linksaf naar de Lutjewallerweg links in de ringvinger naar Haringhuizen.
      De gemeente verklaarde 2 jaar terug dat dit wordt meegenomen in het regulier onderhoud.. Er is hieraan nog niets gedaan na 2 jaar.
      Ook de burgemeester is benaderd en heeft gezegd dat dit wordt opgelost.

    • F.
      F. zegt:

      Helemaal mee eens. Je moet meldingen pas op afgehandeld zetten als het daadwerkelijk is afgehandeld. Ik Werk zelf ook bij een grote organisatie en daar wordt een melding opgepakt in behandeling genomen en wanneer de melding gereed is pas afgehandeld. Ik heb ook diverse meldingen gemaakt maar een aantal wordt gewoon niks mee gedaan maar wel afgehandeld.
      Verder ooit een melding van defecte parkverlichting gemaakt stond op afgehandeld, ‘s avonds werkte het nog steeds niet. Werd er gezegd het bedrijf is er wel geweest (wordt dan ook geen eindcontrole gedaan?) totaal heeft dit 5 maanden geduurd.Ik zelf maak daarom geen gebruik meer van Fixi, het moet voor de burger makkelijker worden maar zie ik dat zelf niet echt.

  4. marieke
    marieke zegt:

    In Hollands kroon werkt de fixi app perfect, kleine klachten zijn binnen no time opgelost.
    Voor straatverlichting en slecht straatwerk ed zijn ze afhankelijk van derden en heeft de gemeente niet alle invloed op.

    • Jerommeke
      Jerommeke zegt:

      Op zich gaat het aanmelden via Fixi ook in Schagen prima, bijvoorbeeld van (de in Schagen veel voorkomende) problemen met straatverlichting. Echter, de snelheid en kwaliteit van oplossen moet m.i. beter kunnen. Als de gemeente afhankelijk is van “derden”, dan zou een “Service Level Agreement” (SLA) tussen de gemeente en de leverancier wel eens kunnen helpen.

      Het zal wellicht ook door een tekort personeel of budget komen, maar het is eigenlijk te zot voor woorden als een halve woonwijk (half Muggenburg in mijn geval) ruim een week zonder straatverlichting zit. Als de bestrating dan ook nog met achterstallig onderhoud kampt, dan ontstaan er gevaarlijke situatie als je ‘s avonds de uitstekende stoeptegels struikelt.

      Misschien moeten de Noordkop gemeentes hierin meer gaan samenwerken?

  5. Mvw
    Mvw zegt:

    Ik doe heeeeeeel graag verslag voor zowel pers als politiek. Vanaf oktober 2023 Fixi meldingen aan het doen en er gebeurd NIKS! Al maanden hebben wij last van de enorme gaten op de Zuiderweg we denderen letterlijk ons bed uit. Fixi meldingen wordt niks mee gedaan maar e-mails direct naar de gemeente ook niet. Het is werkelijk SCHANDALIG

  6. Pim
    Pim zegt:

    Waarom komt Wens4U altijd met open deuren? Het grootste probleem is verlichting en het bestellen van armaturen, dat kost tijd, hoe vervelend ook. Dan moet de gemeente maar zaken op voorraad houden.
    Echter, indien Wens4U met een voorstel komt om in Schagen een Datacenter te bouwen omdat dat goed is voor de werkgelegenheid, heb je de plank volledig misgeslagen; zonde van deze raadszetel.

Reacties zijn gesloten.