Luisterlijn werd vorig jaar druk gebruikt

REGIO – Nooit eerder voerden vrijwilligers bij de Luisterlijn zo veel gesprekken als in 2020. Corona en de maatregelen maakten dat heel veel mensen behoefte hadden aan een luisterend oor, steun, troost of ‘gewoon’ even contact. Dit blijkt uit de jaarcijfers van de Luisterlijn.

Vooral tijdens de eerste lockdown nam het aantal oproepen fors toe. Veel mensen zochten steun, wilden hun verhaal kwijt of even hun hart luchten. Meer dan de helft (56,5%) van de telefoongesprekken vond plaats buiten kantooruren.

Er waren vorig jaar 357.269 telefoon- en chatgesprekken (ongeveer twaalf procent meer dan in 2019). Verder ruim 1.400 mail gesprekken.

De meest besproken onderwerpen waren de invulling van de dag, relaties met familie en vrienden en corona.

Eugeen Hoekstra is vrijwilliger op de redactie van Noordkop Centraal, met de specialisaties politiek en zorg. Eugeen schrijft ook geregeld columns en ondervraagt politici in het TV programma De Bank.



Reageer op dit artikel
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef hier jouw reactie: