CDA wil evaluatie afhandeling klachten

SCHAGEN – Het CDA wil dat de gemeente klagers de mogelijkheid geeft voor een evaluatie van de afhandeling van hun klacht.

De Schager rekenkamer heeft onlangs een onderzoek gedaan naar de afhandeling van klachten. Uit dat onderzoek blijkt dat er in de gemeente Schagen sprake is van beleid en doelstellingen voor klachtenafhandeling. Echter is niet duidelijk of de inwoners die een klacht indienen tevreden zijn met de afhandeling.

“Het zou mooi zijn als een bewoner die een klacht heeft, na de afhandeling een formulier krijgt om hun ervaring met de afhandeling te delen”, stelt Menno van Oerle van het CDA.

Burgemeester Van Kampen ziet liever dat de gemeente na het afhandelen van de klacht de klager belt om te vragen of alles goed is afgehandeld. Ze gaat kijken of ze iets met de suggestie van het CDA kan doen.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Ed van Oerle is hoofdredacteur en algemeen manager van Noordkop Centraal. Iets delen? Iets delen met Ed? Mail naar ed.vanoerle@noordkopcentraal.nl



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):
1 antwoord
  1. J
    J zegt:

    Burgemeester van Kampen is meer van het mondeling communiceren, op die manier is er niets vastgelegd en kan je makkelijk een afspraak “vergeten”

Reacties zijn gesloten.