Advies voor succesvolle pr van je bedrijf

Heb jij een prachtig bedrijf  opgestart, maar wil het nog niet helemaal lukken met het werven van klanten? Dan is dit artikel iets voor jou om te lezen. Het is misschien niet heel moeilijk om een bedrijf  te starten, het werven van klanten is veel moeilijker. Want hoe overtuig je mensen om jou genoeg te vertrouwen om klussen voor ze te doen? Hier hebben we zes adviezen op een rij gezet om succesvol je bedrijf te promoten.

Advies #1: Ga iets doen!

Misschien heb je tot op heden niet zoveel gedaan aan promotie, reclame of pr (public relations). Je hebt wel een gouden businessmodel en je product is verfijnd en klaar voor de markt, maar er komen maar geen klanten. Dat is een probleem waar veel ondernemers mee te maken hebben. Ons eerste advies is: ga iets doen om dat probleem op te lossen. Je moet een keer beginnen met promotie, dus maak vandaag nog een begin.

Advies #2: Kom in het licht!

Het is misschien niet iets wat je graag doet: praten met onbekenden. Toch is het erg belangrijk om je gezicht te laten zien op netwerkborrels, met een stand te staan op beurzen en een kraam te hebben op een regionale of lokale jaarmarkt. Op die manier komen mensen te weten dat je überhaupt bestaat. Je kunt mensen ontmoeten, visitekaartjes uitdelen en je bedrijfsidee op zo’n evenement tientallen keren herhalen.

Advies #3: Wie schrijft, die blijft!

Praten is natuurlijk goed, maar schrijven is nog belangrijker. Zorg er dus voor dat je de juiste pr-prullaria in huis hebt. Denk aan rollen pepermunt met jouw logo, een grote voorraad aan visitekaartjes met je contactinformatie en bijvoorbeeld een flyer met alle belangrijke info over jouw bedrijf. Een praatje met jou kunnen potentiële klanten makkelijk vergeten, een flyer blijft toch wat langer op tafel liggen.

Advies #4: Verwijs naar een website!

Het is belangrijk om een goede website te hebben. Heb je dat nog niet? Ga dan gauw op zoek naar een websitebouwer waar je het aan uit kan besteden, of maak zelf een website als je daar goed in bent. Een goede website werkt als een soort online visitekaartje of flyer: mensen weten jou te vinden via de contactinformatie op de site. Ook kun je op zo’n website blogartikelen plaatsen en mensen laten lezen waar jouw bedrijf voor staat en waar je mee bezig bent. Zo gaan mensen je vertrouwen.

Advies #5: Promoot je website!

Je wil natuurlijk ook dat je website wordt gelezen door potentiële klanten. Promoten is tegenwoordig niet alleen meer een berichtje delen op Facebook. Ons advies: schakel een online marketingbedrijf in om je website te promoten. Ze maken gebruik van SEO, optimaliseren de teksten op je website en kunnen bijvoorbeeld een Adwords campagne opzetten: dat is een manier om te adverteren op zoektermen.

Advies #6: Doe je best!

We leven in een land met een vrije markt en die simpele principes gelden ook voor jou: wees beter dan de concurrent, goedkoper dan de concurrent en klantvriendelijker dan de concurrent. Als jij de beste bent in jouw werkgebied, dan zullen mensen sneller je bedrijf aanraden in hun kennissenkring. Een blije klant is de perfecte pr.  

(Foto: Pexels)

Avatar foto
Je leest een commerciële bijdrage. Ook een bijdrage op onze website? Vraag naar onze aantrekkelijke tarieven via promotie@noordkopcentraal.nl



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):