Vroegsignalering bereikt ook Schagen
SCHAGEN – Vroegsignalering van betaalachterstanden bereikt ook de gemeente Schagen.
Sinds 2021 heeft de gemeente in totaal 2010 meldingen van Vroegsignalering verwerkt. Daarvan heeft de gemeente 685 huishoudens bereikt. Dit houdt in dat de gemeente contact met hen heeft gehad. Daarvan hebben 251 inwoners aangegeven geen behoefte te hebben aan hulp. 434 huishoudens hebben een traject informatie en advies gevolgd. Dit betekent dat de inwoner is ingegaan op het aanbod voor hulp.
Door de inzet van Vroegsignalering worden inwoners met betaalachterstanden sneller geholpen en kunnen problemen hierdoor minder snel oplopen. De doorloop van een traject is hierdoor korter.
Verschillende organisaties zoals zorgverzekeraars, energie- en waterbedrijven en woningverhuurders geven aan de gemeente meldingen door over betalingsachterstanden. De gemeente Schagen neemt contact op met inwoners die betalingsproblemen hebben. Daarbij gebruikt de gemeente meestal digitale middelen zoals de e-mail en telefoon/sms of WhatsApp . Ook brengt de gemeente huisbezoeken.
Uiteindelijk heeft de gemeente 145 mensen geholpen in 2021, 173 in 2022 en 116 in de eerste helft van dit jaar.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal