Niet tevreden over communicatie gemeente

HOLLANDS KROON – Inwoners die iets willen van de gemeente Hollands Kroon zijn niet tevreden over de snelheid waarmee de gemeente te werk gaat. 

Zij willen graag op de hoogte worden gehouden over de voortgang van afhandeling van hun (aan)vraag. Dit blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van de gemeente is gehouden over de communicatie van de gemeente.

Inwoners, ondernemers en vrijwilligers zeggen behoefte te hebben aan leiding van de gemeente. “Zij zien graag dat de gemeente hen meeneemt in het proces en hoe deze eruit komt te zien. Ook zou men het fijn vinden als de gemeente meedenkt in oplossingen en laat zien dat zij bereid is te helpen”, meldt het rapport. 

Geïnterviewden voelen zich niet altijd serieus genomen door de gemeente. Wanneer zij bij de gemeente aankloppen met een vraag, doen ze dit vaak vanuit een bepaalde urgentie. “Maar zij hebben niet het idee dat de gemeente dit begrijpt of serieus neemt.”

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Eugeen Hoekstra is vrijwilliger op de redactie van Noordkop Centraal, met de specialisaties politiek en zorg. Eugeen schrijft ook geregeld columns en ondervraagt politici in het TV programma De Bank.



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):