10 nieuwe laadpunten in Schagen
SCHAGEN – Er komen 10 nieuwe laadpalen voor elektrische auto´s in Schagen.
De gemeente Schagen keurt het plaatsen van twee laadpunten voor elektrische en hybride auto’s goed nabij Willem ’t Hartplein in ’t Zand, twee aan het Zwaluwplein 22 in Schagen, twee aan de Rietzangerstraat 13 in Warmenhuizen, twee aan P. Ottstraat 1 in Schagerbrug en twee aan Wielploeg 22 in ’t Zand.
Het plaatsen van een laadpaal betekent dat er twee laadpunten gebruikt kunnen worden en daarmee worden twee parkeerplaatsen gereserveerd voor het opladen van elektrische voertuigen.
In de gemeente Schagen zijn momenteel 527 openbare laadpalen beschikbaar voor elektrische en hybride auto’s.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal
Op de Landbouwstraat rijdt al het verkeer in 2 richtingen. Hier dus voetgangers, fietsers, bromfietsen , auto’s, vrachtauto’s, openbaar vervoer, etc.
Hulpdiensten geven altijd aan dat de aanrijtijd naar een spoed geval ook wordt verlengd door geparkeerde voertuigen en tegemoed komend verkeer. Door dit tegemoed komende verkeer zorgt dit voor een vertraagde aanrijtijd.
Een doorgaande weg is toch bedoeld om je te verplaatsen en niet om te parkeren. Als daar, in de toekomst, ook nog in de stoep laadpalen gaan komen en voertuigen staan er dan altijd (langer dan de oplaad tijd) blokkeren ook deze voertuigen de doorstroming.
Dit geldt voor alle doorgaande wegen.
Waarom worden de laadplekken in onze gemeente niet voorzien van een maximale parkeertijd. Dan kunnen er bij een maximale parkeertijd van 3 uur er 8 auto’s bij diezelfde laadpaal opladen. Nu lijkt het wel steeds op een privé paal voor slechts 1 en dezelfde auto.
Dus steeds na 3 uur ruimte maken voor de volgende auto.
We moeten in Nederland veel beter omgaan met de openbare ruimte.
Vaak zie je geparkeerde auto’s staan op doorgaande wegen en vormen ze een obstakel voor het doorgaande verkeer. Een slecht voorbeeld de landbouwstraat.
Voor hulpdiensten zijn voor snelle hulpverlening deze voertuigen een blokkade en verlengen ze de aanrijtijd.