Voldoende voor dienstverlening Schagen

Inwoners van Schagen zijn tevreden met de afhandeling aan de loketten in het gemeentehuis. Dit blijkt uit het onderzoek waarstaatjegemeente.nl dat afgelopen voorjaar is gehouden.

Bezoekers konden hun mening geven over de wachttijden, de deskundigheid van ambtenaren, de informatievoorziening en de prijs voor de producten waarvoor zij kwamen. In totaal waarderen de inwoners van Schagen dit met een 7,6.

Andere cijfers uit het onderzoek waren een 7,2 voor de leefbaarheid en een 6,5 voor de aanpak van problemen op het gebied van veiligheid. Het college is tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. Wel blijft het college oog houden voor verbeteringen.

Verbeteringen ziet het college in het meer betrekken van inwoners bij het maken van gemeentelijke plannen en het meer informeren van bewoners over zaken die de gemeente aanpakt.

Behalve dat inwoners cijfers konden geven voor verschillende onderwerpen, werden ook open vragen gesteld. Hierbij hebben inwoners veel tips en opmerkingen gegeven waarmee de gemeente haar voordeel kan doen.

In Schagen werden 1.200 inwoners gevraagd mee te doen aan het onderzoek. Hiervan hebben 616 inwoners de vragenlijst ingevuld, waarvan 144 via internet en 472 schriftelijk.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):