Topdrukte bij telefonische hulpdienst
SCHAGEN – Oplopende wachttijden bij de GGZ leidt tot een toename van het aantal gesprekken bij de hulptelefoondienst Sensoor.
Met een stijging van 10% in het afgelopen jaar, kan de telefonische hulpdienst onvoldoende hulp bieden aan mensen in acute (psychische) nood.
De maand juni zorgde bij de telefonische hulplijn voor een record. Er kwamen dagelijks 1.270 oproepen binnen. In juni 2016 waren dat er nog 1.100 per dag.
Directeur Monique van Bijsterveld luidt de noodklok: “Wij zijn hierdoor genoodzaakt om mensen met acute problematiek in de kou te laten staan.”
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal