Thuisbezorgen reisdocumenten bevalt goed  

HOLLANDS KROON – Het thuisbezorgen van reisdocumenten door de gemeente bevalt inwoners goed. Deze vorm van dienstverlening gebeurde toen  de servicepunten, en een paar jaar later ook de balie in het gemeentehuis werden gesloten. De weerstand die hier in het begin tegen was, is de afgelopen jaren verdwenen blijkt uit onderzoek.

Daarnaast is ook iets veranderd in de bejegening tegen medewerkers van de gemeente. Bij het thuisbezorgen van producten is er vrijwel geen sprake meer van agressie. Het aantal incidenten is zichtbaar gedaald.

Deze nieuwe werkwijze heeft de gemeente een besparing opgeleverd van 165 duizend euro per jaar.

Een kritiekpunt is wel dat de pilot een looptijd had van een maand en dat de werkwijze nadien zonder evaluatie is voortgezet.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Eugeen Hoekstra is vrijwilliger op de redactie van Noordkop Centraal, met de specialisaties politiek en zorg. Eugeen schrijft ook geregeld columns en ondervraagt politici in het TV programma De Bank.



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):