Tevredenheid over werking marketingplan

SCHAGEN – Alom is er tevredenheid over het marketingplan om de stad Schagen aantrekkelijker te maken. De BIZ-vereniging (Bedrijven investerings Zone) die in 2019 hiervoor in het leven is geroepen ontvangt van winkeliers via de gemeente een jaarlijkse bijdrage van een kleine € 500,- per jaar.

Het College is tot nu toe tevreden met de gang van zaken. Er zijn nu geen free riders meer. Iedereen betaalt er aan mee. De vereniging is voldoende transparant naar haar financiers, de ondernemers in het centrum, vindt het college desgevraagd.

Tijdens de coronaperiode konden beperkt activiteiten uitgevoerd worden. Nu wordt jaarlijks een activiteitenplan opgesteld en uitgevoerd. De activiteiten zijn onder meer promotie door advertenties en op sociale media, de website www.schagenmarktstad.nl, het organiseren van evenementen zoals de Sinterklaasintocht, het Fashion Weekend en Schagen Bloemenstad en de zomerbraderie begin augustus. Ook wordt de sfeerverlichting tijdens de wintermaanden betaald via het budget van de vereniging. De activiteiten worden uitgevoerd en gecoördineerd door een medewerker.

De Ondernemers Federatie Schagen (OFS) laat weten blij te zijn met de nieuwe regeling. “Er is een goede samenwerking tussen de winkeliers, het Makado en de SES. Na 5 jaar wil de OFS gaan kijken of ze het systeem ook uit kunnen rollen in andere kernen zoals Warmenhuizen en Callantsoog”, meldt Henk van Zanten van de OFS.

Zie ook: 75% stemt voor BIZ in binnenstad Schagen

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Eugeen Hoekstra is vrijwilliger op de redactie van Noordkop Centraal, met de specialisaties politiek en zorg. Eugeen schrijft ook geregeld columns en ondervraagt politici in het TV programma De Bank.



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):