OUDERS VOOR EVEN

Afgelopen maandag is op het provinciehuis het startsein gegeven voor een landelijke pleegzorgcampagne `Ouders voor even`.

Enno Neef, gedeputeerde Zorg, heeft aan de directeur van Pleegzorg Centrale Noord-Holland, Zwan Hutten, het voorlichtingsmateriaal overhandigd.

Het centrale motto van de campagne is: `Soms is een tweede huis geen luxe`. De campagne is gericht op werving van nieuwe pleegouders.

De campagne is ook bedoeld om een duidelijker beeld te geven van deze onbekende vorm van jeugdzorg. De behoefte aan pleegzorg kent regionale verschillen. De campagne houdt hier rekening mee. De verschillen hebben te maken met de vraag naar allochtone pleegouders, pleegouders voor weekends, crisisopvang en voor bepaalde leeftijdscategorieën of gehandicapten.

Alle bestaande pleeggezinnen krijgen een dagje ontspanning aangeboden.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?

Publicatiedatum: 13 september 2002
Categorie: Archief
Aantal views: 20
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):