Nieuwe visie op dienstverlening

SCHAGEN – De gemeente Schagen heeft een nieuwe kijk op dienstverlening vastgesteld. Deze sluit aan bij hoe de organisatie zich nu ontwikkelt en bij plannen voor de toekomst. De visie geeft richting om de dienstverlening de komende jaren te verbeteren en aan te passen aan veranderingen.

Volgens de gemeente staat de mens centraal in de manier van werken. Er wordt gekeken naar wat wél kan en naar oplossingen. Duidelijke communicatie en passende hulp zijn daarbij belangrijk. Betrouwbaarheid, toegankelijkheid en betrokkenheid bij de samenleving spelen een grote rol.

De gemeente wil dat haar dienstverlening open, eerlijk en duidelijk is. Verwachtingen worden uitgesproken en goed contact ontstaat door wederzijds begrip, respect en interesse in elkaars standpunt. De gemeente is bereikbaar via internet, telefoon en persoonlijke afspraken.

Orde
Een belangrijk uitgangspunt is dat de dienstverlening ‘op orde’ is: betrouwbaar, resultaatgericht en steeds in ontwikkeling. Processen en systemen worden aangepast aan veranderingen in de maatschappij en technologie. Daarbij wordt gelet op kwaliteit, meetbare resultaten en het vermogen om bij te sturen.

De visie geldt voor alle doelgroepen, zoals inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties, andere gemeenten en overheden. Ook medewerkers en de gemeenteraad vallen hieronder. Tot slot benadrukt de visie hoe belangrijk het is dat de gemeente goed verbonden is met de samenleving. Door actief contact te zoeken, samen te werken en in te spelen op wat er lokaal en regionaal gebeurt, wil de gemeente haar dienstverlening blijven verbeteren.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Marijke is sinds februari 2025 in dienst bij Regio Noordkop als verslaggever / journalist.



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):