MELDACTIE TANDARTS
Het Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg Noord-Holland Noord (IKG) kan op basis van de weinige reacties geen knelpunten afleiden in de tandartszorg.
Begin oktober is er een meldactie geweest en de meeste klachten hadden betrekking op de behandeling en de bejegening door de tandarts. Er waren ook meldingen over te hoge tandartsrekeningen en het feit dat onterecht handelingen in rekening waren gebracht. Ook werd een tekort aan tandartsen gemeld.
Naast klachten waren er ook positieve meldingen. Het IKG biedt patiënten gratis onafhankelijke ondersteuning bij vragen en klachten over de gezondheidszorg. Zij kan helpen bij het opstellen van een klachtenbrief of het voorbereiden van een gesprek.
Klachten en onvrede kunnen ook anoniem worden gemeld en worden bij het IKG geregistreerd. Op basis hiervan worden door de patiëntenplatforms knelpunten in de zorg gesignaleerd.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal