Matige opkomst avond WVS

SCHAGEN – Henk Houkes had gehoopt op 150 winkeliers, maar er kwamen er slechts 50 naar de discussieavond over de zin en onzin van een lidmaatschap van de Winkeliersvereniging Schagen.Veel winkeliers in de stad zijn geen lid van de WVS. Dat maakt het moeilijk om gezamenlijk acties te organiseren of van de koopzondagen een succes te maken.De avond was vooral bedoeld om niet-leden te overtuigen dat een lidmaatschap van de WVS voordelen biedt. Het aantal niet-leden was echter op de vingers van één hand te tellen.Tijdens de avond werd ook duidelijk dat er aan communicatie tussen de ondernemers nog veel te verbeteren is.Er werden twee plannen gelanceerd om Schagen beter op de kaart te zetten. De twee planmakers wisten niet van elkaars ideeën.  Rutger Jan Bredewold en Hans Duin werken aan een nieuwe luxe krant waarin ondernemers zichzelf kunnen presenteren.Cor Posthumus van Beemster Foto in het Makado Centrum presenteerde ‘Schagen heeft het’, een website die eind dit jaar operationeel moet zijn en waar winkels en horeca in de binnenstad gebruik van kunnen gaan maken.Over één ding zijn de meeste ondernemers het eens. In Schagen moet worden samengewerkt om de binnenstad aantrekkelijk te maken voor bezoekers. Daarbij zal de individuele ondernemer verder moeten kijken dan zijn eigen winkel.Foto’s: Kitty Mertz en Ed van Oerle){pgslideshow id=660|width=600|height=337|delay=3000|image=L}

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?

Publicatiedatum: 17 september 2014
Categorie: Archief
Aantal views: 6
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):