Kritiek op informatie PWN
Er is forse kritiek op de informatievoorziening door waterbedrijf PWN. Het bedrijf was maandagavond, toen heel Noord-Holland noord zonder water zat, niet bereikbaar.
Het storingsnummer en de website raakten al snel overbelast. Ook voor de media was het bedrijf nagenoeg niet bereikbaar.
Het lukte alleen de NOS om contact te krijgen met een voorlichter van het bedrijf.
De storing begon rond 19.30 uur. Door een breuk in een transportleiding bij Hoorn kwamen 250.000 huishoudens zonder water te zitten. Bewoners konden niets anders doen dan afwachten.
Veel mensen probeerden via internet informatie te vinden. De website van RTV Noord-holland was daardoor enige tijd slecht bereikbaar. Veel nieuws was op die site niet te vinden. Pas om 23.45 uur, bijna een uur nadat de druk weer op het water zat, kwam die omroep met een update.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, X, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal