ING sluit kantoor in Schagen

SCHAGEN – Het kantoor van de ING bank in Schagen gaat eind deze maand dicht. Vrijdag 29 oktober is het kantoor voor het laatst open. Een alternatief is er voorlopig niet. 

Al eerder maakte de bank bekend dat het kantoor op termijn zou sluiten. In plaats van het kantoor komt er een servicepunt in een bestaande winkel. 

De onderhandelingen hiervoor lopen echter moeizaam, meldt woordvoerder Alexandra Schippers van ING. Daarom is het de bank niet gelukt om op korte termijn een servicepunt in te richten. Over een mogelijke locatie kan Schippers nog niets zeggen.  

Wie toch bankzaken op een kantoor wil regelen, kan terecht bij bestaande servicepunten in onder andere Anna Paulowna en Heerhugowaard. 

Klanten van ING zouden via de ING-App afgelopen week over de sluiting zijn geïnformeerd. Door een softwareprobleem is dat niet gelukt.

Ed van Oerle is hoofdredacteur en algemeen manager van Noordkop Centraal. Iets delen? Mail naar redactie@noordkopcentraal.nl.



Reageer op dit artikel
14 antwoorden
  1. Gerda
    Gerda zegt:

    Wat een verschil met een paar jaar geleden. Toen stond er zelfs een medewerker in het kantoor om je welkom te heten. Nu weten ze niet hoe snel ze moeten wegkomen.

    Beantwoorden
  2. Ton Laeven
    Ton Laeven zegt:

    Medewerkers in Schagen bedankt voor de vriendelijke en bekwame hulp en informatie.
    Heel heel jammer dat de sluiting niet afgeblazen is. De gemeente Schagen heeft recht op een Ing-kantoor

    Beantwoorden
  3. Willem Siemonsma
    Willem Siemonsma zegt:

    Dat is dan lekker ING!!!
    Wel de prijzen alle jaren verhogen ,maar service verlenen ho maar.
    Dan moet je nu helemaal naar Alkmaar toe.
    Gaat ing de reiskosten dan betalen????
    Het gaat vooral om de oudere mensen in schagen
    Zo.n grote plaats als Schagen en dan geen ing bank

    Beantwoorden
  4. Clara Ypma
    Clara Ypma zegt:

    Slechte gang van zaken. Ze willen het liefst dat je alles digitaal gaat regelen. Afstandelijk en stukje menselijkheid is ver te zoeken. Jammer…..

    Beantwoorden
  5. Annalies Ottolini
    Annalies Ottolini zegt:

    Niet te geloven. De banken zijn er voor de mensen? Of mis ik iets.
    Ik wil een bank in als ik iets wil vragen of iets wil regelen. Nee niet via een appie of een callcenter . Ik wil een iemand in de ogen kunnen kijken die mij te woord staat. Slecht heel slecht vertrouwen in mijn bank is weg.

    Beantwoorden
  6. Ronald Helvrich
    Ronald Helvrich zegt:

    Rekening opzeggen en over naar Regiobank. Zeker van de Rabobank valt het zo vies tegen, die hoort hier, die is groot geworden dankzij het platteland.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef hier jouw reactie: