HVC: agressie inwoners neemt toe

REGIO – HVC maakt zich zorgen om de toegenomen agressie onder inwoners. Medewerkers krijgen hier te vaak mee te maken; aan de telefoon bij de klantenservice of op straat als afvalcoaches of chauffeurs hun werk doen.

In 2021 zijn 39 meldingen van agressie geregistreerd, dit zijn er 14 meer dan in 2020. 

Opvallend is de toename als gevolg van weigering van de bak voor plastic, blik en drinkpakken na controle van de afvalstoffen.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Eugeen Hoekstra is vrijwilliger op de redactie van Noordkop Centraal, met de specialisaties politiek en zorg. Eugeen schrijft ook geregeld columns en ondervraagt politici in het TV programma De Bank.



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):
8 antwoorden
  1. Snuiter
    Snuiter zegt:

    Als onze monopolist t niet komt halen moet je dr zelf een plekkie voor zoeken

  2. Anne
    Anne zegt:

    @De W, heeft U genoeg ruimte bij Uw huis? Ik zou zeggen, kuil graven en de fik erin. Als consument word je zo langzamerhand als een crimineel neergezet.

  3. Rik
    Rik zegt:

    Tijdens de corona periode was het ook extreem druk. Deze periode is dus niet te vergelijken met andere jaren.

  4. Jan
    Jan zegt:

    Er wordt nog steeds huishoudelijk afval uit Engeland geïmporteerd, daar wordt niets gescheiden !!!

  5. Barry
    Barry zegt:

    Lang leve me afval zakke en een ondergrondse container ..daar Kan je in weg gooien wat jou uit komt 👍

  6. Maurice Hoogeboom
    Maurice Hoogeboom zegt:

    Idem verhaal met de zogenoemde klanten ‘ service’
    Bak keurig op tijd buiten met oudjaarsdag maar samen met andere bakken niet geleegd.
    Gebeld met de klantenservice maar het lag echt aan mij terwijl er een video van is via een ring camera.
    Maar goed tegen de bak aan lullen had meer effect dan de schofterige klantenservice

    • Bloj
      Bloj zegt:

      Klopt , bak met andere bakken, afstand 55 cm neergezet, maar helaas niet geleegd,
      Bellen, maar goed tegen de bak lullen had meer effect, wat schofterig commentaar krijg je dan, gewoon asociaal.
      Dus ik zou zeggen , neem een cursus, voor fatsoenlijk praten.

  7. De W
    De W zegt:

    Zelf ervaring met de klantenservice. Deze beweerde dat volgens de planner mijn bak niet buitenstond om 7 uur. Ik woon in het buitengebied heb beveiligingscamers. Deze liet zien dat de bak wel buiten stond op het bewuste tijdstip en dat de HVC wagen gewoon voorbij rijdt. De klantenservice hield voet bij stuk dat mijn bak niet buiten stond. Later officiele klacht ingediend zou met 2wk antwoordt krijgen nooit gehad dus.
    Camara beelden liegen niet ondertussen zit met je weken extra met je afval.

Reacties zijn gesloten.