Gemeente: klacht liefst informeel oplossen
SCHAGEN – Iedereen heeft het recht een klacht in te dienen bij de gemeente. Om een klacht goed af te handelen heeft de gemeente een ‘stappenplan’ gemaakt waarin de informele afhandeling van klachten voorop staat.Iedereen die een klacht meldt wordt gebeld door een ambtenaar die uitzoekt wat er aan de hand is en hoe de klacht, in goed overleg, het beste kan worden aangepakt. Persoonlijk contact is belangrijk om eventuele ergernis bij de burger weg te nemen.De gemeente is zich ervan bewust dat deze manier van werken een andere houding vraagt van haar medewerkers. Deze moet klantvriendelijk en oplossingsgericht zijn met als resultaat tevreden burgers en minder belasting van de ambtelijke organisatie en de bezwarencommissie.De klachten worden jaarlijks gepubliceerd in het jaarverslag van de bezwarencommissie. Â
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal