Gemeente: klacht liefst informeel oplossen

SCHAGEN – Iedereen heeft het recht een klacht in te dienen bij de gemeente. Om een klacht goed af te handelen heeft de gemeente een ‘stappenplan’ gemaakt waarin de informele afhandeling van klachten voorop staat.Iedereen die een klacht meldt wordt gebeld door een ambtenaar die uitzoekt wat er aan de hand is en hoe de klacht, in goed overleg, het beste kan worden aangepakt.  Persoonlijk contact is belangrijk om eventuele ergernis bij de burger weg te nemen.De gemeente is zich ervan bewust dat deze manier van werken een andere houding vraagt van haar medewerkers. Deze moet klantvriendelijk en oplossingsgericht zijn met als resultaat tevreden burgers en minder belasting van de ambtelijke organisatie en de bezwarencommissie.De klachten worden jaarlijks gepubliceerd in het jaarverslag van de bezwarencommissie.  

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?

Publicatiedatum: 24 september 2014
Categorie: Archief
Aantal views: 6
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):