Column: Honger en lamme vingers

Zit op de zaak te wachten op een pakket:

“Bezorgtijd: vandaag tussen 11:50 en 13:50 uur”. Oké, dan stellen we de lunch even uit.

Om 13.50 uur is de status ineens veranderd. “Bezorgtijd: vandaag tussen 13:45 en 14:15 uur”. Ik begin wel trek te krijgen, maar ja, er is een handtekening nodig, dus toch maar even wachten.

Om 14.12 uur is er nieuws… “Bezorgtijd: vandaag tussen 12:50 en 14:50”. Ja, hallo, gaat het even? Moet de bezorger eerst lunchen of zo? En mijn lunch dan?

Ik zoek naarstig naar een telefoonnummer op de website van PostNL. Niet te vinden. Chatten kan. Proberen maar. Via de chat krijg ik de bezorgtijden nog een keer door. Die wist ik al. Uiteindelijk komt de vraag of ik een medewerker wil spreken.

“Ja”, is mijn antwoord. Dan wordt mij het hemd van het lijf gevraagd. Vanaf welk nummer wil ik ze bellen? Wat is mijn emailadres? Welke track & trace? Mijn voorletters? Naast de honger krijg ik ook lamme vingers van het tikken.

Maar hoera: er komt een telefoonnummer in beeld. 088 – 86 81 021. Bellen dus. Maar in plaats van een mens van vlees en bloed, hoor ik een vriendelijke dame: “Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden en om onze kwaliteit te verbeteren”. “Het is helaas erg druk waardoor de wachttijd langer is dan u van ons gewend bent”. “Bel op een later tijdstip terug”.

Wanhopig hang ik op. Naast honger en lamme vingers komt er nu ook stoom uit mijn oren.

Het is inmiddels 14:55 uur. Track & Trace heeft nog steeds tussen 12:50 en 14:50 staan. Maar er staat wel iets bij: “Sorry! We hebben helaas wat vertraging. We doen ons best om je pakket vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22:00 uur)”. Wordt dus een latertje vandaag.

Wat is dat PostNL toch een waardeloos bedrijf geworden.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?

Publicatiedatum: 10 januari 2025
Categorie: Column
Aantal views: 199
Avatar foto
Ed van Oerle is hoofdredacteur en algemeen manager van Noordkop Centraal. Iets delen? Iets delen met Ed? Mail naar ed.vanoerle@noordkopcentraal.nl



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):
3 antwoorden
  1. Peter
    Peter zegt:

    Hoe erg kan het zijn, als de levering van een pakket wat langer duurt? Ga gewoon lunchen. Een boterham is snel klaargemaakt hoor. Of laat je pakketje bezorgen op een alternatief adres. Zijn we nu al zo verwend, dat het een probleem is als men afwijkt van de geschatte levertijd?

    Beantwoorden
  2. Kees
    Kees zegt:

    Heel herkenbaar. Het is een gevolg van de privatisering van een staatsbedrijf. Misschien herinner je je nog wel de PTT? Die mannen met een uniform aan? Toen kwam de post wel op tijd aan. En kon je alleen maar bellen via de PTT. Post, Telegraaf en Telefoon. Een staatsbedrijf, dus van ons allemaal. Die goeie ouwe tijd…

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):