Bomen minder lang dicht
Prorail, de beheerder van het spoorwegennet in Nederland, gaat treinmachinisten instrueren om de slagbomen bij de Zuiderweg en de Hoep korter dicht te laten zijn.
Nu gaat de spoorboom vaak al dicht terwijl de naderende trein nog op het station stil moet gaan staan. Gedurende het in en uitstappen van passagiers blijven de bomen dicht. Volgens Prorail komt dat vooral voor als de trein iets te laat is.
De machinist sluit dan de bomen al bij aankomst op het station om de vertraging niet op te laten lopen.
Uitzondering is de spitstrein uit Amersfoort. Die trein moet op het station van Schagen `keren`. Die handeling kost extra tijd waardoor de bomen aan de Zuiderweg langer dicht blijven dan normaal. Volgens Prorail is de wachttijd echter nooit langer dan 1 minuut en 45 seconden.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal