Actiepunten voor winkels en horeca

SCHAGEN – Onlangs deden een kleine 600 inwoners in Schagen mee aan een onderzoek over het winkelen in de binnenstad van Schagen. Ook horecabezoek werd meegenomen in deze ‘Belevingsmonitor’.

De uitslag van de monitor werd maandagavond door professor Molenaar gepresenteerd in Igesz in Schagen. Er viel weinig verrassends te melden.

De grootste concurrent van het Schagens winkelgebied is het internet. Het feit dat de spullen worden thuisbezorgd is voor velen reden om op internet te bestellen.

‘Hier ligt een grote kans voor de winkels om hierin samen te werken en thuisbezorgen ook als service te bieden’ wordt geconcludeerd.

De resultaten van het onderzoek worden gebruikt voor het actieplan ‘Nieuwe Winkelstraat’, voor een toekomstbestendig stadshart van Schagen. In dit plan zijn 12 aanbevelingen opgenomen met diverse actiepunten. De volledige uitslag is te lezen op de website van de gemeente.

Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Reageer op dit artikel
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef hier jouw reactie: