MELDACTIE TANDARTS

Het Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg Noord-Holland Noord (IKG) kan op basis van de weinige reacties geen knelpunten afleiden in de tandartszorg.

Begin oktober is er een meldactie geweest en de meeste klachten hadden betrekking op de behandeling en de bejegening door de tandarts. Er waren ook meldingen over te hoge tandartsrekeningen en het feit dat onterecht handelingen in rekening waren gebracht. Ook werd een tekort aan tandartsen gemeld.

Naast klachten waren er ook positieve meldingen. Het IKG biedt patiënten gratis onafhankelijke ondersteuning bij vragen en klachten over de gezondheidszorg. Zij kan helpen bij het opstellen van een klachtenbrief of het voorbereiden van een gesprek.

Klachten en onvrede kunnen ook anoniem worden gemeld en worden bij het IKG geregistreerd. Op basis hiervan worden door de patiëntenplatforms knelpunten in de zorg gesignaleerd.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?

Publicatiedatum: 17 oktober 2002
Categorie: Archief
Aantal views: 11
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):