Vergunning voor twaalf laadpalen afgegeven

SCHAGEN – De gemeente Schagen heeft vergunningen afgegeven voor het realiseren van in totaal twaalf laadpalen voor elektrische auto’s.

Zo komen er in de stad Schagen twee in de Sierkersstraat, twee in de Spreeuwenlaan, twee in Gebroeders Luiderstraat, twee in de Goudenregenstraat, twee in de Snoek en twee aan de Zeeweg in Sint Maartenszee.

Aanvragen voor een laadpaal betreffen meestal één laadpaal, maar de gemeente doet er één bij voor bezoekers en omwonenden.

Inwoners of werknemers in Schagen, die op eigen grond geen ruimte hebben om op te laden, kunnen een openbare laadpaal aanvragen.

Uit onderzoek van energiebedrijf Zonneplan blijkt dat publieke laadpunten in Noord-Holland vaak relatief dichtbij zijn. In de gemeente Schagen bedraagt de afstand tot een publiek laadpunt gemiddeld 1,96 kilometer tegenover 6,3 kilometer in Hollands Kroon.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Eugeen Hoekstra is vrijwilliger op de redactie van Noordkop Centraal, met de specialisaties politiek en zorg. Eugeen schrijft ook geregeld columns en ondervraagt politici in het TV programma De Bank.



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):
1 antwoord
  1. Natuurlijk Schagen
    Natuurlijk Schagen zegt:

    We moeten allemaal omgaan met de schaarse middelen van onze gemeente. We betalen er allemaal aan mee via (rijks)belasting en (gemeentelijke) heffingen als WOZ.
    Als er op een hele dag er 8 auto’s (3 x 8 uur is 24 uur) kunnen worden opgeladen is dat beter als dat er 1 auto de gehele week op die plek staat. Dan lijkt het wel of het een “eigen” parkeerplek is. Dat moet het dus zeker niet zijn. Het is een openbare plek en dat moet ook zo blijven. Daarom een streng handhavend optreden aan die auto’s die er steeds maar blijven staan. Het is dan wel zaak dat er een maximale verblijftijd (van maximaal 3 uur) wordt ingesteld met een verkeersbord.
    Het is een taak van onze gemeente Schagen om de openbare ruimte zo goed en ze eerlijk mogelijk beschikbaar te stellen aan iedereen.
    Als je een “eigen” parkeerplek kan maken op je eigen terrein geniet dat ook de voorkeur en betaal je dat dan maar zelf.

Reacties zijn gesloten.