Vlotbrug bij Burgervlotbrug weer kapot
BURGERVLOTBRUG – Een kraanwagen van 48 ton heeft geprobeerd over de vlotbrug in Burgerbrug te rijden. Het maximale gewicht dat de vlotbrug kan dragen, is 12 ton.
Door deze actie zijn de hefbomen van de vlotbrug doorgeknapt. De vlotbrug is afgesloten voor verkeer. Ook scheepvaart kan niet passeren. Hoelang dit gaat duren, is nog niet bekend.
Onlangs werd bekend dat de vlotbruggen opnieuw in onderhoud gingen vanwege geregelde storingen. Ook was er in december overlast door de speakers van deze vlotbrug.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal
Wat een flapdrol van een chauffeur, daar zal z’n werkgever blij mee zijn
Ik ken die vlotbruggen kom er altijd langs als ik naar den helder ga, mijn vrachtwagen is niet zo zwaar maar ik ga niet over die brug. ben wel eens met een lichtere vrachtwagen er overheen gegaan dat was al geen pretje maar 48t jeetje.
Natuurlijk blijven die bruggen storen als er incompetent leiderschap beslissingen mogen maken.
De beslissing om de brugwachters te ontslaan, omdat op papier het onderhoudsbedrijf uit maastricht goedkoper is in het excelsheetje.
Maar dit is onvoorstelbaar. Dit bedrijf wilde niet 20 km omrijden en de kleine weggetjes navigeren, dus dan maar over de vlotbrug. Totale incompetentie.
Even ter verdediging van de chauffeur, hoe weet hij dat zijn wagen 48 ton is? Dit lijkt mij schromelijk overdreven. 12 ton lijkt mij eerder accuraat.
Ik neem aan dat de betreffende chauffeur een flinke boete krijgt.
Hopelijk lukt de reparatie snel
Me dunkt dat zijn groot rijbewijs dient te worden ingetrokken.
Ooit zat er altijd een brugwachter die bij de brug was. Hij/zij onderhielddie de vlotbrug en regelden het verkeer. Je hoorde geen piepende lagers en de brugonderdelen werden onderhouden en gingen lang mee. In besprekingen wisten deze brugwachters elk detail en waren zij een vraagbaak. Als er problemen waren werd dit gelijk gemaakt.
Nu zit er ergens in Heerhugowaard een beeldscherm kijker en die bedient van daar uit de brug. Max 12 ton is nu eenmaal 12 ton en niet meer dan 12 ton. Voor fysiek onderhoud komt er een contract aannemer soms van heel ver weg. Vaak pas de volgende dag. Je ziet steeds weer andere mensen die wat doen met de brug. En afstemming ?????
We leven niet meer in het verleden WIJSNEUS maar in het heden met alle gemakken bij de hand ,helaas zijn er chauffeurs die maling hebben aan de regels.en de problemen veroorzaken.
We blijven maar omrijden!!
De brug(gen) blijven storen.
Wat een slechte zaak.
!! ON-BE-GRIJ-PE-LIJK !!
En dan zo’n speciaal opgeleide chauffeur die uit het zuiden over de N9 komt en ziet dat hij de draai niet kan maken en het vervolgens dan nog maar via de noord kant doet..
2 x kans om de borden te lezen en te snappen dat het niet past.
https://verreikerverhuur.com/torenkranen/
Bedankt hoor !!
Adem in, adem uit. In de rust ligt je kracht, Rob!
Misschien tijd voor een vaste verbinding?
12 ton mag er overheen, die sukkel rijdt met een auto van de baas die 4x zoveel weegt als toegestaan.
Heeft natuurlijk met de carnaval lekker zitten hijsen…….
Ongelooflijk. Geef die flapdrol van een chauffeur a.u.b. een flinke boete!
In het NHD spreken ze over “alle vlotbruggen hadden de afgelopen maanden te kampen met storingen”. Nou, haal dat hadden maar weg want ze kampen nog steeds met storingen! Een grote aanfluiting dit project.
En waarom maar geld blijven steken in die oude zooi? Dat het monumenten zijn kan niemand iets schelen. Beter het geld bewaren voor een goede verbinding in plaats van in de bodemloze put blijven gooien.
Zeer juist!
Onbegrijpelijk dat dit zo door kan gaan. Regelmatig is de vlotbrug eruit, veel mensen hebben hier hinder van. De kosten van het Regelmatig onderhoud zijn ook niet gering. Dat er nog steeds geen vaste Oever verbinding is, is Onbegrijpelijk.