Regels voor brieven

De gemeente Schagen gaat het beantwoorden van brieven van inwoners beter regelen.

Aanleiding is een onderzoek van de Nationale Ombudsman. Daaruit bleek dat beantwoording van brieven vaak te wensen over laat. Ook is een aantal aanbevelingen gegeven hoe het beter kan. Volgens Schagen zijn die aanbevelingen goed toepasbaar. Omdat nog enkele aanpassingen nodig zijn zal de nieuwe werkwijze vanaf 1 februari gaan gelden.

Voortaan wordt zo snel mogelijk na ontvangst van een brief een bevestiging gestuurd waarin staat welke procedure wordt gevolgd. Een definitieve reactie volgt binnen 6 weken. Wanneer dit om welke reden dan ook niet lukt wordt de briefschrijver hierover geïnformeerd.

Ook zal de komende periode bij uitgaande post geregeld een enquête worden gevoegd waarmee de klanttevredenheid kan worden getest. Voor e-mailvragen gaan kortere doorlooptijden gelden.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?

Publicatiedatum: 1 januari 2004
Categorie: Archief
Aantal views: 17
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):