Meldactie huisartsenposten

Het Regionaal Patiënten en Consumenten Platform Noord-Holland noord (RP/CP NHN)
is een project gestart om na te gaan hoe patiënten de huisartsenpost ervaren en welke knelpunten er zijn.

Veel huisartsen in de Regio Noord-Holland zijn aangesloten bij een huisartsenpost om de zorg buiten kantooruren te kunnen waarborgen. Van 8 tot 18 september is door het RP/CP NHN een meldactie gehouden bij drie huisartsenposten in Noord-Holland noord.

Er zijn in totaal 163 klachten gemeld en er waren 43 positieve reacties. De meeste reacties hadden betrekking op de huisartsenposten Hoorn, gevolgd door Alkmaar en Den Helder.

De positieve reacties gingen over de snelle en adequate hulpverlening. Een aantal mensen was niet te spreken over de assistenten en ook kwamen klachten binnen over de behandeling door de huisartsen. De uitkomsten worden in het vaste overleg met de huisartsen besproken.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?

Publicatiedatum: 1 oktober 2003
Categorie: Archief
Aantal views: 18
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):