Gemeenten moeten werken aan communicatie
NOORDKOP – De gemeenten Schagen en Hollands Kroon zouden de manier van communiceren per mail met hun inwoners moeten verbeteren volgens een onderzoek van klantcontactbeheerder Pricon.
In het onderzoek zijn alle gemeenten van Nederland met e-mailafhandeling getoetst door het onderzoeksbureau op de aanwezigheid van e-mailadressen en contactformulieren op de website, ontvangstbevestigingen, reactietijd en het verplicht laten delen van persoonlijke gegevens. Als uitgangspunt is gekeken naar de e-mailgedragslijn voor overheden.
De gemeenten Schagen en Hollands Kroon verplichten inwoners bij het stellen van een eenvoudige vraag om onnodige persoonlijke informatie te delen middels het contactformulier.
In Hollands Kroon krijgen inwoners ook geen ontvangstbevestiging op hun vraag en is het voor hen dus maar de vraag of hun mail goed terecht is gekomen.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal