Gemeente investeert veel in klanttevredenheid

SCHAGEN – De gemeente Schagen doet er veel aan om de de klanttevredenheid te verbeteren. Zo hoopt Schagen beter te scoren dan de meeste overheidsinstanties.

De grootste ergernis over het contact met de overheid is dat ambtenaren niet altijd deskundig lijken om een probleem op te lossen.

Een andere grote ergernis is dat mensen vaak niet weten waar ze aan toe zijn. Bijna de helft van de Nederlanders heeft wel eens een probleem gehad met de manier waarop het contact verloopt.

Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Nationale ombudsman onder ruim 500 Nederlanders.

De gemeente Schagen heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd om de bewoners snel en goed te kunnen helpen.

Zo is de gemeente niet alleen via de telefoon, maar ook via e-mail en Whatsapp bereikbaar. Onlangs is de website vernieuwd. De nieuwe site is veel gebruiksvriendelijker dan de oude.

Mocht er toch iets niet duidelijk zijn of verkeerd gaan, dan doet de gemeente er alles aan om dit te herstellen.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):