Geen leerachterstanden op ‘De Branding’

DEN OEVER – Na de tweede lockdown bleek dat veel basisschoolleerlingen in Nederland achterstanden hebben opgelopen. Dit is op Daltonschool ‘De Branding’ in Den Oever niet het geval. Dit komt met name omdat kinderen in het Daltononderwijs wordt geleerd zelfstandig te werken.

Zelfstandigheid is een van de belangrijkste kenmerken van daltononderwijs aldus directeur Erica Benard. Op De Branding krijgt dit veel aandacht. Tijdens de periode van thuisonderwijs bewees dit zijn nut.

Op deze school maken leerlingen als ze ouder worden elke week een planning voor hun schoolwerk. Dit komt niet alleen van pas bij de thuisstudie maar ook later wanneer de kinderen naar het voorgezet onderwijs gaan en zij elke week huiswerk moeten maken.

(Foto: aangeleverd)

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):