Raad Schagen werkt aan PR

SCHAGEN – De gemeenteraad van Schagen wil zichtbaarder zijn. Omdat te bereiken is een plan van aanpak gemaakt. 

Het idee om de zichtbaarheid van de raadsleden te verbeteren is er al langer. Via de website www.raadzaamschagen.nl presenteert de gemeenteraad zich. Ook zijn er kanalen geopend op social media zoals Facebook, Instagram en Linkedin. 

Veel zoden aan de dijk zet dat nog niet. Het aantal volgers op Facebook steeg in een jaar van 240 naar 381 en op Instagram van 186 naar 271. 

Volgens mediabureau She Knows How, die het plan van aanpak heeft samengesteld, ligt er ook een verantwoordelijkheid bij de raadsleden zelf. Door op de eigen kanalen te verwijzen naar Raadzaam Schagen kan het aantal volgers sneller stijgen. 

She Knows How denkt nu aan een nieuwe campagne met posters en uitingen in de verschillende media om de zichtbaarheid van de gemeenteraad verder te vergroten. Het plan van aanpak wordt dinsdagavond in het presidium van Schagen besproken.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Ed van Oerle is hoofdredacteur en algemeen manager van Noordkop Centraal. Iets delen? Iets delen met Ed? Mail naar ed.vanoerle@noordkopcentraal.nl



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):