Ontevreden over onderhoudstoezicht
SCHAGEN – Wooncompagnie krijgt signalen van de Samenwerkende Huurders Organisatie (SHO) en het klantenpanel dat er onvoldoende toezicht is op uitgevoerd onderhoud. Het sociaal woonbedrijf zegt direct maatregelen te hebben genomen. Zo moet de communicatie vanuit Wooncompagnie beter, en ook de communicatie tussen het bedrijf dat de werkzaamheden uitvoert en de bewoners moet verbeteren.
Verder zal Wooncompagnie duidelijkere aankondigingsbrieven sturen, waarin ze kenbaar maakt dat ze bij de bewoner langs is geweest voor controles op het werk. Ook zal ze beter aangeven wanneer de werkzaamheden zijn afgerond en duidelijk maken wat bewoners zelf moeten en kunnen doen.
Het gaat ook niet goed met het planmatig onderhoud. Er zijn namelijk grote verschillen tussen wat is begroot en wat feitelijk wordt uitgevoerd. Er vallen dus werken af en er komen onverwacht klussen bij. In het kader van risicobeheersing is deze situatie niet wenselijk, meldt het jaarverslag 2024. Wooncompagnie heeft maatregelen genomen om het onderhoud te stroomlijnen.
In 2024 heeft Wooncompagnie 75 klachten ontvangen, waarvan er uiteindelijk dit jaar nog 6 in behandeling zijn. De meest voorkomende redenen voor de klachten zijn lekkage, vocht en waterschade (21), onderhoudsgebreken (16), schimmel in woningen (8), onenigheid over beleid (7) en overlast (6). Van de 75 klachten zijn 46 afgehandeld in overleg met de klagers en 7 zijn afgewezen. De rest is geseponeerd of nog in behandeling.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!