Het regent klachten over de jeugdzorg
SCHAGEN – Het aantal vragen, klachten en problemen dat bij het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ) binnenkomt, is gestegen.
In 2016 zochten 10.862 cliënten contact met een vertrouwenspersoon van het bureau, een stijging van 42 procent ten opzichte van een jaar eerder. De ruim 10.000 cliënten waren samen goed voor 21.552 vragen, problemen en klachten.
Het AKJ merkt in de jaarrapportage op dat veel vragen van cliënten gingen over de toegang tot de jeugdhulp. Het komt volgens het bureau vaak voor dat cliënten niet weten bij wie ze met hun hulpvragen en klachten terechtkunnen.
De jeugdzorg is overgeheveld naar de gemeenten. Sindsdien regent het klachten over de toegang tot de zorg.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal