Het regent klachten over de jeugdzorg

SCHAGEN – Het aantal vragen, klachten en problemen dat bij het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ) binnenkomt, is gestegen.

In 2016 zochten 10.862 cliënten contact met een vertrouwenspersoon van het bureau, een stijging van 42 procent ten opzichte van een jaar eerder. De ruim 10.000 cliënten waren samen goed voor 21.552 vragen, problemen en klachten.

Het AKJ merkt in de jaarrapportage op dat veel vragen van cliënten gingen over de toegang tot de jeugdhulp. Het komt volgens het bureau vaak voor dat cliënten niet weten bij wie ze met hun hulpvragen en klachten terechtkunnen.

De jeugdzorg is overgeheveld naar de gemeenten. Sindsdien regent het klachten over de toegang tot de zorg.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):