Vier tips voor het inrichten van je nieuwe gehuurde kantoor in Groningen

Dus je verhuist naar een nieuw kantoor in Groningen. Allereerst: gefeliciteerd! Of je organisatie nu verhuist, upgradet naar een grotere ruimte of helemaal opnieuw begint, je nieuwe werkruimte kan een katalysator zijn voor succes. Denk je niet dat een geweldige werkplek de kracht heeft om je bedrijf naar nieuwe hoogten te tillen? Nou, de wetenschap is het niet met je eens. Zelfs als je al het kantoormeubilair dat je nodig heeft al bezit, is een verhuizing naar een ander kantoor alsnog het perfecte moment om uw bureaus, stoelen, vergadertafels en andere kantoorbenodigdheden te inventariseren. De staat, het comfort en het uiterlijk van je kantoormeubilair zijn immers van invloed op de productiviteit van je medewerkers en op de manier waarop je bedrijf wordt gezien door klanten en gasten op kantoor. Gebruik de onderstaande tips dan ook voor het inrichten van de kantoorruimte.Ā 

Licht

Er is geen betere werkruimte dan een lichte omgeving. Het is bewezen dat natuurlijk licht mensen gelukkiger en productiever maakt, wat natuurlijk nuttig kan zijn als het gaat om het opbouwen van efficiƫnt personeel. Om ervoor te zorgen dat je kantoorruimte zoveel mogelijk natuurlijk licht binnenlaat, betekent dit dat je de gordijnen moet laten vallen en een algehele meer uitnodigende omgeving moet creƫren. Het is tenslotte belangrijk om van je kantoor een plek te maken waar medewerkers het prettig en comfortabel vinden om hun dagen door te brengen. Het verminderen van de behoefte aan kunstmatige verlichting kan ook helpen om de energiekosten op de lange termijn te verlagen, wat natuurlijk tevens voordelig is.

Zit-sta

Je hebt waarschijnlijk al gehoord dat zitten het nieuwe roken is. Onderzoek heeft immers aangetoond dat urenlang zitten de oorzaak kan zijn van allerlei medische aandoeningen die steeds meer voorkomen. Toch ontkom je in een kantoor er eigenlijk niet aan, zittend werken aan een bureau hoort hier natuurlijk bij. Desondanks kun je dit wel enigszins verbeteren. Dit kun je bijvoorbeeld doen met behulp van de zit-sta bureaus. Dit is een speciaal soort bureau die je zelf kunt instellen. Zo kun je het op een lage hoogte instellen zodat je al zittend aan het werk kunt, maar het is ook mogelijk om staand aan dit bureau te werken. Een combinatie hiervan is het best.

Branding

Als het om bedrijven gaat dan is branding echt de sleutel tot succes in de meeste gevallen. Je zult je merk duidelijk terug laten komen op je website en in je advertenties, maar natuurlijk ook in je producten en/of diensten. Waarom zou je dit dan ook niet doen in je kantoor? Tegenwoordig lijkt branding steeds belangrijker te worden in de moderne kantoorruimten. Veel bedrijven baseren de primaire kleuren van hun kantoorinrichting zelfs op hun eigen huisstijl. De branding van je kantoor zal dan ook visueel belang toevoegen aan dit gebied, terwijl het ook geweldig kan zijn voor het creƫren van kenmerkende en opvallende muren. Je zou zelfs je https://www.noordkopcentraal.nl/hollands-kroon-voert-tijdelijk-coronalogo.html kunnen laten schilderen op een wand.

Kwaliteit

Zoals het bij andere producten vaak ook het geval is, geldt bij het meubilair voor in een kantoor het volgende gezegde zeker: goedkoop is duurkoop. Oftewel als je iets goedkoop koopt dan zul je het normaal gesproken vervolgens nog een keer moeten kopen. Het is juist beter om een deel van je budget in te zetten om meubels met een hoge kwaliteit aan te schaffen. Bovendien moeten deze meubelen ook nog eens lang meegaan, dat zou natuurlijk perfect zijn. De kwaliteit van het meubilair is zo belangrijk doordat het minimaal vijf dagen per week erg lang achter elkaar gebruikt wordt. Het moet dus intensief gebruik aan kunnen.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):