Schagen doet het goed op sociaal domein

SCHAGEN – De gemeente Schagen doet het goed bij de afhandeling van klachten en bezwaren in het sociaal domein. Dat blijkt uit een onderzoek door de rekenkamercommissie.

Volgens de rekenkamercommissie gaat de gemeente goed om met klachten en ontevredenheid van cliënten. Er wordt zoveel mogelijk samen met cliënten gezocht naar oplossingen.

Toch zijn er ook verbeterpunten. Zo zou de afhandelingstermijn korter kunnen en moet de informatievoorziening aan de raad worden verbeterd.

Wethouder Ben Blonk is blij met de uitkomsten van het onderzoek. “Wij willen de mensen die met ons te maken hebben de best mogelijke dienstverlening bieden. De resultaten van het onderzoek zijn een enorm compliment voor onze medewerkers”, vertelt Blonk.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):