Meldactie huisartsenposten
Het Regionaal Patiënten en Consumenten Platform Noord-Holland noord (RP/CP NHN)
is een project gestart om na te gaan hoe patiënten de huisartsenpost ervaren en welke knelpunten er zijn.
Veel huisartsen in de Regio Noord-Holland zijn aangesloten bij een huisartsenpost om de zorg buiten kantooruren te kunnen waarborgen. Van 8 tot 18 september is door het RP/CP NHN een meldactie gehouden bij drie huisartsenposten in Noord-Holland noord.
Er zijn in totaal 163 klachten gemeld en er waren 43 positieve reacties. De meeste reacties hadden betrekking op de huisartsenposten Hoorn, gevolgd door Alkmaar en Den Helder.
De positieve reacties gingen over de snelle en adequate hulpverlening. Een aantal mensen was niet te spreken over de assistenten en ook kwamen klachten binnen over de behandeling door de huisartsen. De uitkomsten worden in het vaste overleg met de huisartsen besproken.
- Tip ons met foto's, filmpjes en verhalen via redactie@noordkopcentraal.nl
- Volg ons ook via Facebook, Threads, Instagram of TikTok. Word abonnee van ons Youtube-kanaal
- Volg het laatste nieuws altijd via noordkopcentraal.nl
- Luister via FM of online naar onze radiozender
- Kijk via Ziggo, KPN of online naar ons TV kanaal