Huurders Wooncompagnie vertellen hun verhaal

NOORDKOP – Met het Luisterpanel, waarin huurders hun verhaal doen, wil Wooncompagnie bij de medewerkers extra bewustwording creëren voor verbeteringen in de dienstverlening. 

Twee uur lang luisteren naar huurders zonder dat je zelf iets kunt zeggen. Dat was de gedachte achter het Luisterpanel. Wooncompagnie nodigde twaalf huurders uit die onder begeleiding van een onafhankelijke gespreksleider in gesprek gingen over uiteenlopende thema’s waar huurders regelmatig mee te maken hebben.

Vanuit een andere ruimte keken en luisterden ruim twintig medewerkers van Wooncompagnie ‘live’ mee.

“Van het Luisterpanel is een video gemaakt die we intern met de collega’s gaan delen. Het is van belang dat alle collega’s de ervaringen van onze huurders horen. De verschillende teams gaan met elkaar in gesprek om te onderzoeken wat op hun werk van toepassing is”, aldus Roeland Gravestein, manager Bewoners van Wooncompagnie.

Er werden door het panel verbeterpunten aangedragen maar er was ook positieve feedback. Zo zien de meeste huurders Wooncompagnie als een sociale en betrokken verhuurder. 

Volgens Linda Deutekom die een huis in Winkel huurt is Wooncompagnie een heel goede organisatie met oog voor haar huurders en de omgeving, maar dat wil niet zeggen dat er geen zaken verbeterd kunnen worden.

Delen is leuk
Bas Burlage is omroepmanager bij Noordkop Centraal. Naast zijn redactiewerk is hij ook mede-verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen de omroep. Iets delen met Bas? Stuur het naar redactie@noordkopcentraal.nl



Reageer op dit artikel
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef hier jouw reactie: