Dienstverlening op afspraak gaat goed

SCHAGEN – Sinds oktober 2016 zijn de inloop – openingstijden voor ‘burgerzaken’ verdwenen. Alle dienstverlening is sindsdien in Schagen op afspraak.

De gemeenteraad was van mening dat inwoners bij het werken op afspraak sneller en volledig worden geholpen, ze meer privacy zouden ervaren, niet meer hoeven te wachten en dat de medewerkers echt de aandacht en tijd voor inwoners konden nemen.

Bijna drie maanden verder stelt de gemeente dat de inwoners deze voordelen ook ervaren.

“Natuurlijk kwamen er de eerste weken nog wel mensen binnen zonder afspraak. Als er tijd en ruimte was, hebben de medewerkers hen evengoed geholpen en uitgelegd dat ze in het vervolg een afspraak moeten maken”, aldus Ans Heijne, woordvoerder van de gemeente Schagen.

Er is in het begin wel eens wat gemopperd door inwoners maar nadat ze vervolgens waren geholpen, waren ze toch wel enthousiast over de rust in de hal, de snelheid waarmee ze weer buiten stonden en dat ze ‘op tijd’ geholpen werden.

Wil je niets missen uit Schagen en de regio?
Avatar foto
Je leest een bericht uit het rijke archief van Noordkop Centraal



Geef hier jouw reactie (check eerst onze huisregels):